סרטון תדמית שיווק או גיוס משקיעים – איך להשתמש בסיפור כדי להשיג מטרה עסקית?

23 ביוני 2019

לכל אחד יש את החבר הזה שיודע לספר סיפור בצורה מרתקת. זה שרק מתחיל לדבר וכולם גומעים בציפייה כל מילה שיוצאת מפיו. איך הם עושים את זה? מה הופך את הסיפור למעניין? תאמינו או לא, העלילה היא רק חלק מהעניין. כמו בשוברי הקופות הקולנועיים, הסוד טמון באופן שבו מספרים את הסיפור – המניפולציות הקטנות שמפעילות את הרגש ומחזיקות אתכם בדיוק במקומות הנכונים.

אלא שסיפור הוא אף פעם לא רק מעניין: מתחת לעניין שאתם יוצרים, יש מסרים ותחושות שאתם רוצים להעביר בצורה חכמה אל הנמען שלכם – על המוצר, החברה, היתרונות העסקיים ואחרים. הדרך לעשות את זה היא להשתמש ברגש, כדי ליצור את התחושה הרצויה: בעצם להגיד “אנחנו מקצוענים” – בלי לומר את זה מפורשות, או לפחות בלי שמבינים שאמרתם את זה.

בווידאו – אפשר לעשות את זה באינסוף דרכים: מאפקטים של צבעים וצלילים שמייצרים אסוציאציות מסוימות, דרך זווית הצילום, הקצב והפאוזות במקומות הנכונים, ועד לטון ואפילו המבטא של הקריין: כולם, בזה אחר זה, משפיעים ומפעילים נקודות מסוימות במוח, ומאפשרים למוצר שלכם לחלחל למוחו של הנמען שלכם. הסוד הוא לדעת להעביר אותם – אבל כחלק ממכלול עשיר שמעניק עניין וערך למי שצופה בו, וגורם לו לרצות לצפות בכם שוב.

רבים מהלקוחות שלנו משתמשים בסטוריטלינג בתערוכות, בפרזנטציות ובכנסים: זה יכול להיות כדי להשיג את תשומת הלב של הקהל שהם רוצים, כדי לייצר באז ועניין, או כדי לתפוס את המשקיע הנכון במייל או בפגישה חשובה. זו דרך מצוינת לגרום ללקוחות שלכם לבוא אליכם – אחרי שכבר נפתחו למסרים שלכם, כשכבר קיים אצלם עניין כלפי המוצר שלכם – וכל זה לפני שהחלפתם איתם מילה אחת.

הנה 2 דוגמאות מצוינות לשימוש בצלילים ובוויזואליזציה כדי לספר את הסיפור ולהעביר את המסרים המבוקשים. נסו לבודד כל אחד מהם ולשים לב להשפעה שלו עליכם:

POLYPID, מוצר ייחודי מתעשיית הביומד – אנטיביוטיקה כירורגית

התדמית שרצינו לשוות למוצר: טכנולוגי, הייטקיסטי, דינאמי, חדשני.

שימו לב לאופן שבו הסיפור מסופר: הסרטון נפתח בסיטואציה אנושית של ניתוח, ודי מהר עובר לפן המדעי-טכנולוגי הרצוי. שימו לב לצלילים שמשמשים כדי להעביר את הערכים האלו, וגם לשימושים הוויזואליים בצילומי הווידאו בשכבת האנימציה שעליהם (בעיקר בחלק של המעבדה) שנועדו להקנות את התחושה ההייטקיסטית מתקדמת. אלו מעט הפרטים שאנחנו יכולים להגיד מתוך האסטרטגיה העמוקה יותר שהתווינו לפרויקט:

האוניברסיטה העברית – לימודי נשים ומגדר

המטרה: להמחיש את הפערים המגדריים, אבל ממקום שונה מהשיח המקובל: ענייני, תכלסי, חד וממוקד – תמצית השוני והייחודיות של התכנית המדוברת, והתדמית שאנחנו מעוניינים ליצור לה. גם כאן, שימו לב לשימוש באנימציה הדינמית, בצבעים, בשפה שפונה פעם לגברים ופעם אל נשים ובאפקטים הקוליים כדי להעביר את הערכים האלו ולחברם אל הלקוחות הפוטנציאליים שמחפשים/ת עניין, דינמיות, “אקטיביזם רך” וחדשנות בתחום המגדר

פוסטים נוספים מהבלוג

דוגמאות לסירטונים נוספים שלנו