מחירון הפקת סרטים

2 בדצמבר 2018

מחירון הפקת סרטים לשיווק, יצירת תדמית, גיוס משקיעים והדרכות, מבוסס על שלושה עקרונות מרכזיים:

  1. עקרון ראשון: מחיר המוצר לא מעיד על האפקטיביות שלו, אלא על החומרים שממנו הוא מיוצר.  
  2. עקרון שני: אנחנו יודעים לייצר את כל חומרי הגלם השונים במגוון רחב של סגנונות ולשלב אותם יחדיו בייצור הסרט: וידאו מצולם, וידאו עם אנימציה דו מימד או עם תלת מימד, סגנון רפואי או ‘טכנולוגיסטי’, בטחוני או סייברי (כפי שתראו בתיק העבודות שלנו).
  3. עקרון שלישי: הקריאייטיב הוא הבסיס לכל ולכן תקבלו את הקריאייטיב המצוין בכל סגנון ותקציב שנעבוד בו.

את המחיר אתם קובעים! איך מחליטים מה התקציב שאתם משקיעים בעשיית סרט שיחולל שינוי בחברה?

  1. אתם מחליטים על תקציב מוגדר ואתם רוצים לדעת מה ניתן לייצר בתקציב הזה – מצוין, דברו איתנו ונכין סרט על פי התקציב והמטרות שלכם.

     או….

     2. אתם רואים ברחבי האינטרנט או אצלנו באתר סרט שאהבתם בסגנון שאהבתם?  נהדר – אנחנו נגיד לכם מה ההשקעה המדוייקת הנדרשת בזמן וכסף.

מחירון וידאו מצולם, אנימציה וסירטונים משולבי וידאו ואנימציה דו ותלת-מימד:

תקציב סרט עשוי מאנימציה דו-ממדית (2D):

סרטים שמאפיינים סטרטאפים בתחילת דרכם שמטרתם למשל –  להסביר בצורה ברורה ומעניינת את המוצר או החזון ללקוחות פוטנציאליים או על מנת לגייס משקיעים. סרטים אלה נעשים ברוב המקרים באנימציה דו ממדית.

תקציב לאנימציה דו מימדית באורך של 60  ועד 105 שניות, הוא בין 14,000 ל 19,000 ₪ (פלוס מע”מ)

 

ממה בנוי הפער בתקציב להכנת סרט אנימציה דו-ממדית?

התקציב נבנה על פי אורך הסרט  והמרכיבים (חומרי הגלם) שמהם יהיה עשוי הסרט. זה כמו לקנות טבעת – אם היא עשויה מכסף אז סביר שהיא תעלה פחות מטבעת שעשוייה זהב, אבל עדיין היא תהייה טבעת טובה ויפה.

טוב, אז לא פתחנו חנות תכשיטים, זו הייתה רק דוגמה וכך זה עובד אצלנו: טבעת עשויה זהב – זהה למשל לזה שאנחנו מאיירים את האנימציה בעצמנו. זה עולה יותר, וזה אומר שהכל יהיה מקורי רק לסרט שלכם (כל אייקון, דמות או חפץ), לא תראו אף מרכיב שלה בשום סרט אחר ברחבי האינטרנט.

טבעת עשויה כסף –  תהליך שבו אנו רוכשים את הרכיבים שמהם נייצר את האנימציה ממאגר כמו ‘שאטר סטוק’ ואז ייתכן ותראו את הדמות או האייקון מהסרט שלכם גם בסרט אחר. זה לא אומר שהסרט פחות טוב – ממש לא.

לכל החלטה של סגנון או מרכיבים, חייבות להיות סיבות מנומקות מאוד שמגיעות מאתנו או מכם. אנחנו נדריך אתכם וניתן לכם את כל המידע והצידוקים למה ומה לעשות. ותתפלאו – אנחנו הרבה פעמים ממליצים ללכת על התקציב המינימלי של הסגנון.

 

תקציב סרט עשוי מאנימציה תלת ממדית (3D):

בדרך כלל נחלתן של חברות מבוססות יותר שעוסקות בביטחון או ברפואה אבל לאחרונה בזכות התקדמות הטכנולוגיה והחפירה האין סופית שלנו בכלים חדשניים, העברנו את ההתייעלות אל הלקוח,  כך שהתקציבים של התלת מימד ירדו והיום הם נגישים ליותר ויותר לקוחות מרוצים.

תקציב סרט תלת מימדי באורך 60 עד 105 שניות נע בדרך כלל בין 15,000 ועד 50,000 ₪  (מע”מ)

כפי שאתם רואים (קשה שלא לשים לב) יש טווח גדול בין המספרים וזאת מפני שבאנימציה תלת מימדית ניתן להראות דברים מאוד מורכבים שדורשים בניית מודלים עם פרטים רבים, וכמובן – צריכים גם לייצר את החומרים מהם עשויים הדברים האלה. למשל, אם רוצים לבנות מדרכה, לא מדובר על פעולה מורכבת מדי כי מדובר במשטח יחסית ישר. מה שיכול להיות מורכב במדרכה, זה החומר ממנה היא עשויה ושאותו אנו צריכים לייצר. האם זה – אספלט שמורכב מחלקיקי אבנים קטנות? בטון שטוח וחלק? אבנים משתלבות שמורכבות כמו פאזל אחת בשנייה? ההבדל ביניהם הוא במורכבות ובזמן שייקח לבנות את הצורה שלהן ולייצר מראה אמיתי כפי שאתם מכירים אותו מחיי היום יום כשאתם הולכים ברחוב, רוכבים על הקורקינט, או מחנים את הרכב שלכם על המדרכה.

ועכשיו תקחו את זה לעולם הרפואה ששם נמצאות המורכבויות הגדולות באמת, כי שם מייצרים גוף חי. האם נייצר מחזור דם נוזלי בגוף אנושי על כל מרכיביו שייראה אמיתי עם כדוריות שזזות כמו כדוריות אמיתיות? או אולי גם את שכבות העור הגידים השרירים והתאים ומעליהן את העור, ושהכל ייראה ריאליסטי בצורה כזו שממש תוכלו לראות מולכם גוף אורגני אמיתי לחלוטין?

ההבדל בין כל אלה היא ההחלטה כמה ריאליסטי ואמיתי זה צריך להראות וכמה רכיבים קיימים בסרט. גם במקרה זה, אנחנו נייעץ לכם מה הכי מתאים לצורך ולתקציב שלכם.

 

סרט עשוי וידאו מצולם עם אנימציה דו / תלת מימד:

ואוו, זה שילוב מנצח ומעניין במיוחד שדורש מיומנויות גבוהות בכל התחומים – יש בו את כל העולמות והם מתחברים מקסים יחדיו כשיודעים איך לבצע את זה ????

תקציב סרט עשוי וידאו עם אנימציה דו ותלת מימד באורך 90 עד 105 שניות נע בין 24,000 ועד 40,000 ₪  (לפני מע”מ)

סירטון משולב של וידאו ואנימציה, נחשב יעיל כשרוצים להמחיש מוצר תוכנה או תהליכי מחשוב שעובדים ומשתלבים בעולם האמתי, הפיזי וכך לייצר חיבור רגשי ומעשי בין המוצר לצופה.

או כשרוצים למשל להראות תחכום של מפעל / לחזק וליצור תדמית מורכבת ומתוחכמת לחברה מתקדמת.  השילוב של הוידאו והאנימציה הדו והתלת ממדית מייצר עולם מעניין במיוחד שמחבר מציאות לדמיון והוא מעביר את התחושה שהדבר עובד, אפשרי ומציאותי.

משום שעשיית סרטים משולבים בין אנימציה (2D/3D) עם וידאו דורשת שליטה בכל הסגנונות, לא רבים יודעים לייצר אותם והם מבודלים מאוד. הסרטים הללו יוצאים מרשימים במיוחד, משאירים חותם על הצופים ועובדים נהדר.

חשוב לדעת שלא משנה איזה סגנון סרט תבחרו, נראותו של הסרט תהייה שונה עד שונה מאוד בינו לבין סרטים אחרים מאותה הקטגוריה. הסיבה לכך נעוצה בעבודה שאנחנו פשוט עושים התאמה עיצובית וסגנונית לתחום, לצרכים ולקהלים המדויקים של כל לקוח ולקוח.

מילים מהבלוג

סרטי חברה, תדמית, שיווק וגיוס לדוגמא