שיווק מוצר/עסק אונליין – וידאו כשיטה

27 באוגוסט 2018

כיום, כשאנחנו רוצים לחפש איש מקצוע, מוצר כלשהו או שירות מסוים, הקשה זריזה על המקלדת עשויה לתת לנו מאות, אלפי ואפילו מיליוני תוצאות. בעידן הטכנולוגי בו אנו חיים, הרשת מציעה מגוון רחב ועשיר של אפשרויות שיווק אונליין. אחת המומלצות והמוכחות ביותר, היא אופציית השיווק בוידאו. יש המון יתרונות ועוצמות בהכרת העסק או המוצר שלכם וחשיפתו בוידאו. למעשה זו אחת משיטות המכירה היעילות ביותר ברשת ויש לכך לא מעט סיבות טובות.

ראשית, סרטוני וידיאו תופסים את עין הלקוח או הצרכן בצורה בולטת בהרבה מאשר עוד טקסט כתוב. מחקרים מראים ש 65 אחוז מהצופים בסרטונים, נוהגים לצפות ב 3/4 מהסרטון, נתון גבוה בהרבה מקריאת תוכן כתוב. שיווק וידאו הוא אפקטיבי ביותר מהבחינה הזו שהוא גורם לצרכן להתעמק יותר בעסק או בשירות שאתם מציעים מאחר ורוב המידע המועבר למוח שלנו הוא חזותי ומשולב במוסיקה ואולי אף קריינות שמספקים יחדיו חוויה חושית עשירה שמגרה ומפעילה הרבה מאוד תאים במוח ומביאה להבנה גבוהה ומהנה של הדברים. ועל כן, תוכן וידאו קל יותר לעיכול והפנמה על ידי הגולשים וחווית הצפייה בו מהנה יותר מאשר בקריאת תוכן כתוב, פעולה הדורשת הרבה יותר מאמץ וריכוז ועקב כך גם מעייפת יותר.

תודעתית, שיווק וידאו עובד עלינו בצורה חזקה מאוד. לאנשים יש זיכרון חזק לתמונות בתנועה ורבים מצרכני הקצה שצופים בסרטוני הסבר על תפעול מוצר מסויים, גם רוכשים אותו בסופו של דבר תוך פרק זמן קצר.

סרטונים עשויים לעשות את ההבדל, ביג טיים! היכולת להעביר מסר על ידי המחשה ויזואלית, הינה מאוד ייחודית ומגוונת. ניתן להתאים שיווק דיגיטלי בוידאו לכל סוג של עסק, שירות או מוצר. כל עוד התוכן יציג מידע אמין, מעניין ויותאם ספציפית לקהל היעד.

סרטונים ויראליים, סרטוני פרסומת, מיתוג, אנימציה והאופציות פשוט לא נגמרות.. כל אלה גורמים לגולשים לגלות מעורבות ולהיות אקטיביים, לצפות ולשתף ברשתות החברתיות בכל תוכן שתפס את עיניהם.

עוד אחת ממעלותיו הרבות של שיווק הוידאו היא סוגיית יצירת האמון מול הצרכן. תוכן ויזואלי מעורר רגשות ומניע לשיח בין גולשים על טיב או איכות המוצר או השירות. בעולמנו הוירטואלי, אנשים צריכים את הביטחון שהם עושים את ההחלטה הנכונה ועל כן לפרסום בוידאו של לקוחות ממליצים לדוגמא, יש אפקט חזק ביותר. ברגע שצופים בלקוח אותנטי המשתף כיצד עובד העסק או המוצר, אילו התלבטויות או קשיים היו לו בדרך ומדוע בסופו של דבר בחר לרכוש אותו, נוצרים סביב הנושא קשרים בין הלקוחות. בפלטפורמה הזו, כל נושא שיווק התוכן הופך לכלי יעיל ליצירת אמון וקשרי לקוחות ארוכי טווח.

כיום גוגל הוא גם הבעלים של יוטיוב, פלטפורמת סרטוני הוידאו הנפוצה והנגישה. על כן לנוכחות דומיננטית ואיכותית ביוטיוב, השפעה מכרעת על דירוג העסק במנועי החיפוש. הוספה קצרה של כותרות ותיאורים עניניים ואטרקטיביים לסרטון, כמו גם הזמנת הגולש לאתר הבית עי הוספת קישור פשוט, גורם לו להיות פעיל ולעשות בעצמו את הצעד הבא.

תועלת נוספת שבעל עסק או נותן שרות יכול להפיק מכך, היא היכולת לאמוד את הפופולאריות של כל סרטון וסרטון. כמה אנשים צפו בו, מה משך זמן הצפייה הממוצע בו, כמה הוא הוטמע באתרים אחרים ועוד.

מעבר לתרומה העצומה של הסרטונים כפי שהוזכר כאן לקידום האורגני של אותו אתר, שליחת וידאו בהודעת דואר אלקטרוני, מעלה את שיעור הקליקים ב 200-300 אחוז, נתון מדהים בפני עצמו שנותן בוסט גם לקידום הממומן של האתר ומגדיל את חשיפתו ובהתאם לכך גם את מכירותיו בצורה ניכרת.

שימוש בוידאו הופך את תהליך המכירה לקל ויעיל בהרבה. כמובן שהוא טומן בחובו גם אתגרים, כמו האתגר ליצוק תוכן איכותי ורלוונטי, לדעת כיצד לעמוד מול מצלמה ולעתים גם מה ללבוש ועוד. כל זה מתגמד מול התשואה הניכרת והמוכחת בשימוש בפלטפורמה דיגיטלית שכזאת.

רוצים להעשיר את היכולת שלכם להעביר את המסר? דברו איתנו.

מילים מהבלוג

דוגמאות לסירטוני תדמית, שיווק, גיוס והדרכות מבית Filmsforachange