כך מקדמים מוצר טכני בלי לדבר בשפה טכנית

10 ביולי 2019

בעולם הטכנולוגי, לפעמים גם הבדלים של שמים וארץ בין שני דגמים מתחרים יכולים להסתכם בשינויי מפרט שהם בלתי נראים לעין אנושית. ועדיין, כשחושבים על חברה כמו אפל מול חברה כמו סמסונג – התמונה שמצטיירת בראש שונה עשרות מונים. דמיינו רגע מוצר של אפל – מה עולה לכם לראש? עכשיו דמיינו מוצר של סמסונג – קלטתם את ההבדל?

אז זהו, שאם דמיינתם את המוצרים בצורה טכנית, פונקציונלית –אז שימו לב שההבדל בניהם, זה שצרוב אצלכם בתודעה, הוא הרבה יותר עמוק מכך. ותיכף תבינו גם איך אפשר להשתמש בתודעה שלכם כדי להשפיע על דעתכם.

פרסומות שמיועדות לצרכנים פרטיים, מוכרות לרוב את התחושות שהמוצר מספק, ופחות את השימוש האמיתי בו (החלק הפונקציונלי). המעבד, הזכרון, המסך – אלו רק התירוצים שמעל פני השטח. אבל מה שקורה מתחת הוא הדבר האמיתי. קחו למשל את הפרסומת היפה הזו לסמסונג גלקסי:

https://www.ispot.tv/ad/IjPD/samsung-galaxy-the-future

שמתם לב שכמעט ולא ראינו מה המכשיר עושה או מה התכונות הטכניות שלו? זה כמובן לא אקראי: סמסונג, מותג לא קטן, מבינה שפונקציונליות היא חלק מהעניין, אבל מה שהצופה קונה בעצם זה את התחושות. לכן, היא מתמקדת בחווייה. או במקרה הזה – חיבור, משפחה, חיים.

אבל בעולם העסקי, שמורכב מאנשים שבודקים במה הם משקיעים את הכסף שלהם וחוקרים לעומק את העסקאות שהם נכנסים לתוכן, יש פחות מקום לנאיביות. בניגוד לצרכנים פרטיים, משקיעים או צרכנים עסקיים מנוסים הם אנשים מאד סקפטיים ומחושבים, ולכן כשיוצרים סרטון למוצר עסקי אתם חייבים לדעת לשלב בין הדברים בצורה מאוזנת – כדי לא להיתפס בצורה נאיבית על ידי הצרכנים או המשקיעים הפוטנציאליים שלכם.

במקרה שלהם – החלום שאתם יוצרים יכול להרים אותם גבוה, אבל הם גם ידעו לרדת בחזרה לקרקע, ולחפש את המציאות. אם לא תיתנו להם אותה – לא קיבלתם את הקול שלהם. לכן, הסוד הוא לדעת לסחוף אותם ולהשאיר מקום פתוח למחשבה מקורית שלהם – אבל בלי לשכוח לדבר גם על הנתונים. האמת, שזה עובד הכי טוב כשאתם יודעים לדבר על הנתונים – בצורה שמשאירה מקום למחשבה החופשית.

מילים מהבלוג

דוגמאות לסרטונים