סרטון תדמית מיוחד – השילוב המנצח של הבנה עסקית, שיווקית, קריאטיבית וקולנועית

13 בדצמבר 2018

בפגישת ייעוץ שיווקי שהייתי בה, בחברה מאוד מרשימה, דיברו איתי על נפלאות המוצר שלהם לשמו נדרשת פעולת השיווק ובעבורו הם מעוניינים בסרט (באמת מוצר מרשים עם פוטנציאל שוק ענק).

כשראיתי את הסרט שהם עשו למוצר לטובת שוק חדש שהם רוצים לחדור אליו, המוצר נראה ומתואר כמו כל מוצר קופסה אחר ששייך לתחום שממנו הוא בא. כמו לקחו את כל המידע הייחודי שהסבירו לי עליו, שהדליק אותי על המוצר וכשעשו את הסרט – זרקו את המידע הזה לפח.

על זה אני אומר חבל.. כי הסרט היה יפה, אבל בתכל’ס – כל מתחרה של החברה הזו יכול היום להוריד אותו מהרשת, לשים עליו את הלוגו שלו ועכשיו הסרט יספר את סיפורו. אני לא חושב שיעשו את זה, אבל זה בהחלט מעיד שמשהו לא תקין בתהליך העשייה.

כי כשיבוא איש חברה שהוטלה עליו משימה למצוא ספק למוצר מהסוג שיש להם, ייקח את הסרט שלהם וישווה אותו לסרטים של מוצרים של ספקים אחרים מהתחום (כן כן.. היום עושים את ההשוואה עם סרטים) אז בתהליך בחירת הספק איתו רוצים לתקשר לטובת פגישה, הסרט שלהם (והמוצר שלהם והאפשרות שיפנו אליהם) ייזרקו לפח המחזור. אפשר להגיד על תהליך שכזה הרבה מאוד דברים לחיוב ושלילה, אבל היום זה עובד כך.

ועל כן, אחד הדברים החשובים ביותר שאתם חייבים לשים אליו לב כשאתם מפצחים את התהליכים השיווקיים שלכם ועושים סרט תדמיתי או של מוצר הוא: אם כשהמתחרים שלכם ייקחו את הסרט שלכם ופשוט ישימו עליו את הלוגו שלהם במקום את זה שלכם, אז האם הם יוכלו להשתמש בו חופשי כי הסרט יספר גם את הסיפור שלהם?

אם כן אז תעשו מייד רוורס, כי מישהו עשה פה עבודה לא טובה בכלל.. למה? כי זה אומר שלא ירדתם לפרטים שמייחדים את המוצר שלכם בשוק. אני לא מדבר על הפרטים של איפה הוא מותקן או בעבור איזה תעשייה הוא עובד (זה מידע צידי), אלא על ייחודיות העבודה שלו, אני מדבר על החשיבה האישית שלו, על הדרך בה הוא נושם וחושב, או כמו שתמיד אומרים – מה לעזאזל מייחד אותו מהמתחרים שלכם??
כי היום יש המון מתחרים בכל תחום. ואם אין לכם מתחרים? אז שאפו, אבל זה עניין של זמן ואתם עדיין חייבים לפצח את הייחוד של המוצר או שלכם. אם תגידו לי שהמוצר שלכם דומה ומתנהג כמו מוצרים רבים אחרים, אז אתם חייבים לייחד בסרט את החברה שלכם ויש מלא דרכים לעשות את זה טוב. כי משהו בכם חייב להיות שונה מכל השאר ולהאמר או להיראות בקול רם.

אז אתם רוצים לעשות סרט?

צריך בשביל זה הבנה עסקית, שיווקית, קראטיבית וקולנועית שלובות יחדיו. ותחשבו על זה

מילים מהבלוג

וידאו, אנימציה וסרטי תדמית משולבים מתיק העבודות