9 רכיבים של סרט גיוס המונים מוצלח

11 באוגוסט 2019

בשנים האחרונות, יותר ויותר חברות סטארט אפ והשקעות, יזמים פרטיים ואף צרכנים, פונים באמצעות תוכן וידאו לקהל הרחב על מנת לגייס מימון בעבור העסק, המוצר או השרות שלהם. באופן כללי, שיווק בוידאו הוא דבר נפוץ שהולך ומשתכלל עם השנים ולרוב גם נחשב למשתלם ביותר. קבלו נתון סטטיסטי שסביר להניח שרובכם לא מודעים לו. כ-92 אחוזים מהלקוחות החוזרים הם כאלה שצפו בסרטון שיווקי בוידאו. פשוט מדהים!

גיוס המונים – השפעת הסרט על השלמת המטרות

וידאו הוא סוג תקשורת מאוד עשירה ומגוונת מאחר והיא עובדת על כלל החושים שלנו, זו הסיבה שלוידאו אפקט תודעתי  עוצמתי על קהל הצרכנים וכשהעובדות מגובות במספרים, אין טעם להתווכח. רק 33 אחוז ממסעות הפרסום הממומנים נחשבים כהצלחה ללא שימוש בסרטונים. עם השימוש בוידאו, המספר פשוט מוכפל!

פלטפורמות גיוס המונים

קיקסטארטר – חברה לתועלת הציבור שהוקמה לפני עשור על מנת לממש רעיונות יצירתיים בדרך של גיוס המונים, דיווחה בשנה האחרונה על מימון של יותר מ-117 אלף סטארטאפים מגובים בתרומות של כ12 מיליון איש. פלטפורמות פרסום כגון קיקסטארטר או אינדייגוגו, מקבלות מדי חודש אלפי קמפיינים פרסומיים מהסוג הזה. אז איך אפשר לבלוט ולהיות ייחודי בשוק הענק הזה של סרטי וידאו לצורך גיוס המונים??

  1. להשקיע באיכות. ואיכות היא לא בהכרח מילה נרדפת לכסף גדול. הרבה סרטוני וידאו נעשים עצמאית ממצלמת סמארטפון סטנדרטי ואין פסול בכך, אם הסרט נעטף בתהליכי הכנה והפקה מקצועיים. חשוב לבדוק מראש במקרה כזה את איכות השמע במכשיר כמו גם את איכות התמונה.  מעבר לכך, חשוב להציב את האייפון או האנדרואיד בצורה יציבה על חצובה או ציוד דומה. זה אמנם יעלה לכם קצת אבל עדיין העלות בטלה בשישים לעומת השקעה בציוד הייטק אמיתי לצורך השקת הקמפיין. חשוב לצלם את הוידאו עם תאורה מתאימה, לרוב רצוי שתהיה בהירה ככל האפשר על מנת לקבל את התוצאה הטובה ביותר.
  2. זיהוי ואיפיון המותג – חשיבה אסטרטגית. לפני הכל חובה להגיע להחלטה  כיצד נרצה שהקמפיין יראה ויתפס על ידי המשקיעים הפוטנציאליים. חשוב לאפיין את קהל היעד ולשאול את עצמנו קודם כל למי אנחנו פונים, מה הייחודיות שלנו, איך המוצר שלנו ישרת את הצרכנים ולמה כדאי להם להשקיע במיזם שכזה. ברגע שיש לנו את התשובות לכל השאלות האלה, ניתן להחליט אסטרטגית על מיקום המוצר בשוק ואיך למתג אותו נכון בים הגדול הזה של קמפיינים למימון המונים.
  3. לספר את הסיפור. כל קמפיין שכזה למעשה מספר את הסיפור שלו. אבל כדי ללכוד את הצרכנים ולשבות אותם במותג שלנו, עלינו לעשות את הסיפור מעניין, מרתק ולחבר רגשית את ההמונים אליו. כדי להגיע לתוצאה הסופית הרצוייה, ניתן לרשום ולצייר על גבי טיוטה שלב אחר שלב את רעיון המיזם. איך הגענו אליו, אולי מתוך חוייה שסחפה אותנו. אחכ ניתן לציין אם קיבלנו השראה מדמות/רעיון או סיפור מסויים. ולבסוף לחשוב על הקונספציה,  איך אנחנו שותלים את הרעיון שלנו בראשם של הצופים וגורמים להם להיכנס לתוך הסיפור שיצרנו. ברגע שיצרנו את אותה שרשרת רעיונית, ניתן להעלות אותה בוידאו.
  4. קצר ולעניין – כשמדובר בסרטוני וידאו וקל וחומר , כאלה המיועדים לגיוס ממון מההמון, חשוב לתפוס את הצופים כבר מהשניות הראשונות. מעבר לאיכות התוכן, חשוב שהוא יהיה מגובה בתמונות, לעתים גם אנימציה. מאחר והמדיה הזאת עובדת על כלל החושים שלנו, לפעמים התמונה ואפילו מוסיקת רקע יספרו את הסיפור טוב יותר מדברי קריינות למשל. לכן חשוב שהמסר יהיה חד, ברור, קולע ולא ארוך מדי. כדי לרתק את קהל היעד ולא לאבד אותו עם סרטון ארוך או מסורבל מדי עם מלל עודף.
  5. השראה מקמפיינים אחרים – כשאנחנו באים לבנות קמפיין מהסוג הזה, לא תמיד מתאפשר לנו להסתכל קדימה ולראות את התוצאה הסופית. לפעמים קשה לנו להחליט איך ייראה, או איך נרצה שייראה המוצר המוגמר. במקרים כאלה, כדאי פשוט לעשות שיעורי בית על ידי צפייה בקמפיינים מקבילים, כאלה שמושכים את העין שלנו ויוכלו לתת לנו השראה ולחדד לנו איך לפנות לקהל היעד ואיזה מסרים נרצה להעביר .
  6. לשדר חום ואנושיות. חשוב מאוד לתת לצופה מהצד השני את ההרגשה שמדובר בבני אדם בשר ודם ולא באיזה רובוט או מחשב שמדבר אליהם. הצגה עצמית עם כמה פרטים אישיים ממש קצרים, יוצרים קרבה והזדהות ומושכים אלינו את הצרכנים כבר מהרגע הראשון. יצירת קשר ראשוני מוצלח עוזרת להשאיר את הצופים איתנו. במיוחד כשאנחנו מדברים איתם על החלום שלנו ואולי על חלומות בכלל, דבר העשוי לחבר אותם רגשית אלינו ולקונספט שאנחנו מציגים.
  7. לסגור קצוות – כדי לתת את החותמת הסופית, חשוב להגיע ישירות למטרה עצמה – לבקש את ההשקעה במותג שלנו, על מנת שאכן נקבל אותו. כדאי להיות מנומסים ולהודות למשקיעים הפוטנציאליים על זמנם ועל התמיכה שלהם בפרוייקט שלנו.
  8. שקיפות – חשוב להבהיר למשקיעים לאן הכסף שלהם הולך, לאילו מטרות. כלומר להסתכל על העניין מזווית הראייה של המשקיעים. כך בניסוח נכון ומוקפד, נוכל להגיע לליבם של ההמונים כמו גם לכיסם.
  9. הפצת הסרטון בעולם המדיה – העלינו את הסרטון לאוויר. מה עכשיו? פייסבוק, יוטיוב, בלוגים ושאר ערוצי מדיה הם המפתח להמשך הפצת הסרטון והרעיון שלנו לכמות הולכת וגדלה של אנשים. ככל שיותר אנשים נחשפים לתוכן שלנו, כך ההשקה הפוטנציאלית במוצר שלנו גדלה מן הסתם.

רוצים להכין סרט גיוס המונים מוצלח במיוחד? דברו איתנו עכשיו >>

עוד מהבלוג שלנו

דוגמאות מתיק העבודות