סרטון תדמית לאפליקציה – גוגל PLAY מול אפל iOS Store

14 ביולי 2019

עולם הוידאו באונליין עבר תהפוכות רבות. מימי הוידאו הביתי (שהיינו מעלים כל צעד ראשון של תינוק או חתול מתפנק) עד לסטרימינג – הזרמה – שידור חי של אירועים מהקצה השני של העולם לכל מכשיר בטכנולוגיה מתקדמת ועלות מינימלית. עולם הסירטונים אונליין הפך לחממת פירסום ושיווק ישירים יותר, הצוברים מילונים של צפיות ומשפיעים על הלקוחות והתנהגותם/תפיסתם את המותג.

עם כניסת עולם האפליקציות לחיינו, הביאו חנויות האפליקציות של אפל וגוגל במקביל, את הצורך, להציג את האפליקיציה – אחת מתוך מיליונים – בכל אמצעי אפשרי, בטקסט מושך, בתמונות מעניינות ובעיקר בסירטון וידאו/אנימציה/תלת מימד. מדובר על עשרות שניות בודדות, עם קשב מוגבל מצד הצופה, שאמורות להעביר מסר, לחזק את האמון הראשוני שנתן המשתמש הפוטנציאלי ובעיקר להכניס אותו בהקדם למסלול של הורדת האפליקציה וכל הכרוך בכך – הרשמה ו/או רכישה אונליין.

סרטון מקדים של אפליקציה יכול לסייע לנו לספר את הסיפור של האפליקציה ולעורר השראה, ליצור חשק וצורך אצל הצופים להוריד את האפליקציה. סירטון תדמית לאפליקציה הוא גם כלי עזר חשוב בתהליכי קמפיין הורדות בגוגל/פייסבוק/יוטיוב וכד’.

 

גוגל פליי מול iOS סטור של אפל – ההבדלים ביחסן לסרטון תדמית

בעוד אפל תחייב את המפתחים להעלות סירטון תדמית לאפליקציה ישירות מהמחשב, גוגל – בעלת יוטיוב – מחייבת את המפתחים להעלות סירטון ליוטיוב והוא משמש כסירטון מקדים לאפליקציה בחנות.

גוגל ממליצה על סירטון באורך של שלושים שניות עד 2 דקות, בהתבסס על סטטיסטיקות צפייה של מיליוני מורידי אפליקציות מן העבר, אך היא אינה מגבילה בפועל את אורך סרטון הקדימון של האפליקציה.

באפל לעומת זאת, סרטון תדמית לאפליקציה חייב להיות עד שלושים שניות והם ממליצים להשתמש בכול הזמן המוקצה לסרטון. בקמפיין השקה/שיווק של אפליקציה בשתי החנויות, מומלץ להכין סירטון נפרד כדי לנצל את היכולות השונות, או אחד באורך 30 שניות בכדי לחסוך בעלויות.

חשוב לזכור שעל פי נתוני צפייה עולמיים, כמות הצופים בדקה העשירית של סרטון תהיה חצי מהצופים בעשרים השניות הראשונות. האורך האופטימילי יקבע לפי תוכן הסרטון והמסר/קריאה לפעולה שברצונכם להעביר.

 

טיפים לשיווק אפליקציות בעזרת סרטון:

– אם יצרתם סרטון עבור אפליקציית iOS, הוא אינו זמין למנועי חיפוש. העלו אותו לערוץ יוטיוב, VIMEO ושירותי וידאו נוספים כדי להשיג חשיפה אורגנית וחיזוק התדמית.

– לסרטון תדמית יש יכולת להגדיל אחוזי המרת נחשף/מוריד בעד כ 85%(!) בתוך החנויות.

– קיומו של סרטון תדמית יתן לכם עדיפות (קלה ועדיין) באלגוריתם שמסדר אפליקציות מומלצות/מוצעות בקטגוריות השונות בחנויות האפליקציות.

– קמפיין רימרקטינג לקהל שלכם יכול לחזק את תפיסתם כלפי המותג/האפליקציה, שימרו אותו למבקרים שבהכרח לא השלימו הורדה. לקהל שכבר הוריד, העבירו מסר אחר (ו/או קריאה לפעולה לביצוע פעולות בתוך האפליקציה, רכישות, יצירת מנוי וכד’).

– הטמיעו את הסרטון גם בדפי האתר. גולשי האתר שבחרו לקרוא ולראות צילומי מסך, ישמחו גם לראות את האפליקציה בפעולה ‘חיה’.

 

מתבלטים איך ואיזה סרטון תדמית/שיווק/גיוס לעשות לאפליקציה שלכם? התייעצו איתנו עכשיו >>

מילים מהבלוג

מתיק העבודות