סרטוני תדמית לאפליקציה – על תהליך הכנת וידאו/אנימציה לשיווק אפליקציות

3 באוקטובר 2018

קצב התקדמות הטכנולוגייה והתעצמות המדיה הדיגיטלית, ממשיכים להדהים ומשמשים קרקע פורייה שאת הפירות שלה ניתן לקטוף בכל העולם ובכל תחום כמעט. אבל בכל קרקע פורייה יש גם את הפירות שנרקבים וכזה הוא עולמן של אפליקציות מיותמות שאף אחד לא מכיר. זה הוא מקום שאתם לא רוצים להגיע אליו.

למרות ששיווק מוצר, עסק או שרות אונליין בוידאו, הוכח ומוכח שוב ושוב כיעיל ביותר וככזה שמספק תוצאות מאוד מהירות, גם מבחינת החשיפה של קהל הלקוחות אליו וגם ברמת התכל’ס -חשוב לעשות אותו מתוך הרבה ניסיון ומחשבה מפני שהוידאו גורם לאנשים להיות אקטיביים. ואת האקטיביות שלהם הם יכולים להשקיע בלרכוש את אותו שרות/מוצר או בלברוח ממנו כל עוד אפשר.

לשיווק אונליין בוידאו יש פוטנציאל אדיר ויתרונות מרובים. תודעתית, מכירתית. יכולת ההמחשה והעברת המסר המדוייק בצורה ויזואלית לכל משתמש. זה מאפשר לנו לשמור את אותו משתמש מעורב, ולהפוך אותו פעיל ולשתף את הסרטון במדיות השונות, מה שמשפר לנו את הנוכחות ביו-טיוב שמקפיצה את דירוג העסק פלאים במנועי החיפוש ועוד ועוד.

צלע מרכזית בתהליך שיווק אפליקציה – וידאו לגיוס / חשיפה / שיווק:

אדרבא, כשמדובר בסרטוני תדמית לאפליקציות שונות, יתרונות אלה מקבלים משנה תוקף. ובמיוחד מאחר והשקת אפליקצייה טומנת בחובה את שיווק וקידום המוצר/שרות, כך שכל החפץ בתוכן שלה, ישתכנע להוריד אותה לטלפון הנייד.

הפצת סרטוני תדמית/שימוש של מיזמי אפליקציות מובייל הופכת להיות דבר מאוד נפוץ ונדרש בשנים האחרונות. יש המון דרכים לעשות זאת וביניהן מספר אפיקים בולטים כמו יוטיוב, חנות האפליקציות במכשיר הנייד, פייסבוק, אינסטגרם, daily motion ועוד.

תחום האפליקציות הוא מהמתפתחים והפופולאריים ביותר בשוק. כל יום יוצאים לעולם המוני פיתוחים חדשים ומי שרוצה לפרוץ לדרך מבטיחה ולהתבלט, צריך לקחת בחשבון מספר עקרונות מהותיים ולכלכל את צעדיו.

ראשית, חשוב לעבוד היטב על תסריט מדוייק, שלא יהיה ארוך מדי או מסורבל ושיקלע בול למטרה, כך שיציג היטב את הקונספט עליו מדובר. חשוב להחליט באיזה סוג הנפשה ויזואלית או וידאו משתמשים. כשמדובר באפליקצייה שכבר נמצאת זמן מה בהרצה, ניתן להראות בסרטון איך אנשים עושים בה שימוש בין היתר על ידי הצגת היתרונות שלה.

סרטון טוב נוגע ללקוח בנקודה הרגישה, תוך הסבר קצר וממוקד הנוגע בפתרון הבעייה עבורו. לאחר מכן יוצרים לוח-תכנון, סטוריבורד. לוח זה מהווה למעשה טיוטה של הסרטון וצריך להמחיש אותו היטב מבחינה ויזואלית.

בשלב הבא מתחילים לגעת בכל נושא העיצוב של הסרטון, קרי הוספת סאונד (קול/אודיו/מוזיקה), אפקטים, הקלטה ועריכה.

השלב הכמעט סופי ביצירת הסרטון הוא העריכה. כעת, כשיש לנו את המוצר המוגמר, צריך לחשוף אותו לקהל היעד. כפי שאתם מתארים בעולם של היום, יש המון דרכים לעשות זאת. ניתן לשתף אותו בין היתר דרך יוטיוב, daily motion, פורומים ברשת,פייסבוק, אינסטגרם ופלטפורמות שיתוף וידאו כמו vimeo.

עלויות סירטוני אפליקציות:

בסופו של יום, עלות הפקת סרטון תדמית לאפליקצייה – וידאו או אנימצייה, יכולה לנוע מכמה אלפים בודדים של שקלים ועד מאות אלפי שקלים. זו נגזרת של כמה וכמה גורמים כמו: האם הוא מוצג בדיגיטל או בטלויזיה, על פי גודל העסק/שרות, עלות ההפקה, איכות הגרפיקה וכמובן שהעלות גבוהה משמעותית כשזה נעשה בשיתוף של הרבה אנשי מקצוע פלוס ציוד המלווים את התהליך (תאורנים, במאים, קופירייטרים , ציוד צילום והקלטה משוכללים ועוד)

לכן, יצירת סרטון שכזה, מונפש או בוידאו, דורשת קודם כל מחשבה עמוקה וירידה לפרטים הקטנים מרמת קהל היעד ומה מייחד את העסק/מוצר וכלה בכתיבת תסריט תואם, הוספת כל האלמנטים הויזואליים וכל הצילומים והעריכה, כך שכל אלה יקלעו היטב למטרה וישרתו אותה נאמנה.

ומה שהכי חשוב-אנשי החברה שאתם שוכרים לבצע את הסרט חייבים להבין בעולם העסקים , בצורות התנהגות של לקוחות. לחשוב אסטרטגיה עסקית ושיווקית בצורה קריאטיבית ושקולה. כי לעשות סרט שיווקי זו מלאכה שדורשת הרבה יותר אפיקי ידע וניסיון מאשר לעשות סרט קולנוע או טלויזיה. אולי זה נשמע מפתיע אבל זו המציאות, ועל כן- חשוב חשוב לשים על זה דגש.

דברו איתנו ונתחיל להניע תהליך שבסופו סרטון אפליקציה מושלם עבורכם.

מילים מהבלוג

סירטוני תדמית / שיווק אפליקציות לדוגמא