5 טיפים מנצחים ליצירת סרטון חברה מוצלח

16 בדצמבר 2019

שיווק בוידאו על ידי סרטון חברה יכול לתת בוסט רציני לעסק שלכם. אין חדש בכך שסרטונים המספרים היטב את הסיפור ומספקים לצופה את החוויה האולטימטיבית עבורו, בסופו של יום גם מגדילים מכירות בצורה משמעותית. הדבר גם מוכח מחקרית יותר ויותר. 

עם זאת, בים המידע בו כולנו שוחים בעולם הטכנולוגי הדיגיטלי, סרטון שיווק בוידאו עשוי לדרוש הרבה הבנה וידע מקדים על מנת למצוא את התמהיל המנצח בעבור כל עסק ועסק.

סרטון חברה – איך עושים את זה נכון?! לצורך כך, בדקנו עבורכם איך באמת הדברים עובדים, מנקודת מבט של אחד האנשים הבכירים בתעשייה בארצות הברית. אדם ליסגור הוא אחת הדמויות הבולטות והמוכרות בחוף המערבי. בפנים שלו סביר מאוד שכבר נתקלתם. סרטוני הוידאו שלו בעבור סטארטאפים הפכו מזה שנים לשם דבר. מאות מיליוני צפיות כבר יש לסרטונים אלו והיום אנחנו מציגים לכם כאן את החזון שלו ואיתו כמה טיפים חיוניים שיכולים להסביר את ההצלחה המסחררת של החברה שהקים.

החברה המדוברת היא ‘ וידאו סנדוויץ ‘. מבט חטוף באתר החברה מספיק כדי להבין במי מדובר ובאיזה סדרי גודל. למעשה, לכל עסק נחשב בעולם הטק באזור לוס אנג’לס ואף מחוצה לו, כבר יש כיום סרטון תדמית מופק על ידי ‘סנדוויץ’.

אז מה הוא סוד ההצלחה של ליסגור והחברה לייצירת סרטון חברה מושלם? 

לליסגור נוכחות מאוד מעניינת בסרטוני החברה. לא מדובר בסרטונים נוצצים ומגרי חושים כפי שאולי היינו מצפים כמו הרבה מהפרסומות בהן אנו נתקלים בקולנוע ובטלוויזיה. דווקא הדיבור השגרתי והפצת העובדות היבשות מגובות הרבה פעמים במספרים, הם אלה שהופכים את סרטוני החברה לדבר מנצח. ליסגור נוהג לתבל בהומור את המידע האינפורמטיבי ובכך שומר את הצופים מרותקים למסך. הוא נוהג להסביר בפשטות על כל מוצר ומוצר. לעתים הוא מציג בעיה ואיתה מגיע הפתרון. לפעמים הפתרון מגיע בדרך/בצורת מימוש של קסם. בדרך זו החברה מסבירה היטב לנו הצופים, למה בכלל אנחנו צריכים את המוצר הזה. ‘סנדוויץ’ אוהבים ומיטיבים לעשות כן תוך פרישת החזון של אותה חברה רלוונטית.

ליסגור מסביר שהכי חשוב זה להיות אותנטי. אם יש לך חוש הומור זה נהדר, אך גם אם לא, ישנן דרכים אחרות מאחר ובדיחות הדעת אינה נחלתם של הכלל. בעסק הזה הוא טוען עדיף להיות מציאותי. גם לא כל מנכל בחברת סטארטאפ צריך להיות בפרונט. ישנם כאלה שיודעים לגייס כספים ולנהל בצורה נהדרת, אך תחום השיווק בווידאו אינו נר לרגליהם ובמקרים כאלה מוטב שמישהו אחר יעשה עבורם את העבודה ויעמוד מול המצלמה. אנחנו ב FILMS FOR A CHANGE נוסיף את הנקודה שהיות והסרטים של רוב החברות בארץ (ישראל) מיועדים לארה”ב ונעשים באנגלית אמריקאית, אז כדאי בכלל לחשוב על שחקן או שחקנית, קריין או קריינית אמריקאים שיובילו את הסרט כי האמריקאים לא סובלים שבן אדם עם מבטא זר מדבר אליהם אנגלית. גם אם המוצר שלכם מצוין, סיכוי גבוה שהם ממש יסלדו מכם.

בסרטוני גיוס המונים למשל אומר ליסגור, המייסדים הם כמעט תמיד אלה שמופיעים בסרטון. לעתים ישנה חוסר התאמה שבאה לידי ביטוי בשחיקת האמינות והאותנטיות של אותו סרטון בעיניהם של ההמונים הצופים בו.

אז הנה 5 טיפים מנצחים ליצירת סרטון חברה / עסק מוצלח על פי אדם ליסגור

  1. להרגיש טבעי ולהיות רגוע. לא כל אחד הוא שחקן. ועל כן, על המציג בסרטון להרגיש בנוח ופשוט ליהנות . מי שלומד לעשות כן כמו ליסגור, שאינו שחקן מקצועי, יכול להיכנס ממש לדמות מה שמשדר יותר מכל לצופה אותנטיות . ואותה אותנטיות היא שם המשחק כאן.
  2. טבעיות נכנסת גם בסעיף זה. היכולת להרגיש שאתה משתף למעשה רעיון עם חברים, עוזרת להעביר את המסר בצורה חדה  וברורה שבסופו של דבר גם תעזור לכם למכור. הסרטונים של וידאו סנדוויץ’ נתפסים לפעמים כמשהו יבש ועובדתי אך הם כולם סיפור הצלחה גדול, גם בשל העובדה שהצופים לא מרגישים שמנסים למכור להם. הרבה פעמים אנשי מכירות בווידאו או כאלה המתיימרים להיות כאלה, זזים המון, מדברים בטון ובווליום לא מותאם ומבצעים הרבה תנועות עם הגוף שעלולות לעצבן את הצופה ולגרום לו גם לחוש אי נוחות. לכן סגנון דיבור טבעי לקבוצת חברים, יכול לתת לכם מקפצה אדירה להעברת המסר ולקידום העסק שלכם.
  3. בקרה עצמית –  לאחר השלמת הסרטון היו ביקורתיים כלפי עצמכם. צפו בו שוב ושוב ותבדקו אם אתם אוהבים את האדם שמופיע בו. האם הוא שידר לכם את האנרגייה המתאימה, האם הוא שידר לכם אמינות וכנות והאם כל זה מרגיש לכם אמיתי או מזוייף. הרבה פעמים יש פער בין איך שאנחנו תופסים עצמנו לבין איך שאנחנו נתפסים במציאות ועל כן כלי זה של שיקוף עצמי ,  הוא הכרחי על פי ליסגור בעידן הדיגיטלי של המאה ה21 ליצירת הסרטון המושלם עבורכם.
  4. להצטייד בציוד צילום מתאים והולם. חברות הפקה כמו Filmsforachange, בניגוד לתהליך הפקת סירטון חובבני, משקיעות בציוד הצילום היקר והאיכותי ביותר בשוק. לעתים רבות תהיה זו טעות קריטית של בזבוז משאבים לאדם פרטי או חברות קטנות. חשוב לזכור שלצד הציוד האיכותי והצוות המנוסה, כמובן שיש לתת תשומת לב מהותית לתוכן – למצוא סגנון וידאו שמתאים עבורכם ואליו אתם מתחברים.
  5. להיות קצר ותמציתי. סרטונים מסוג זה בעיני מייסד וידאו סנדוויץ, לא צריכים לארוך יותר מדקה וחצי. סרטונים ארוכים יותר מחטיאים את המטרה בכך שיש בהם יותר מדי מידע והם מתישים את הצופים ומרחיקים אותם.

לסיכום, היו אמיתיים, קודם כל עם עצמכם. בדקו מי האדם המתאים עבורכם ועבור העסק שלכם להופיע בסרטון החברה שלכם. צפו בסרטונים ויראליים פופולאריים כדי לראות מה היה כל כך מוצלח אצל כל אחד מהם, אל תדאגו בנוגע לציוד צילום יקר והדרך לסרטון מנצח כבר קלה וקצרה יותר.

לשאלות ומידע נוסף, מוזמנים לבקר אותנו גם בפייסבוק ולקבל ייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות.

 

מילים מהבלוג

מתיק העבודות