להפיק את זה נכון – 3 טיפים לתהליך הפקת סרטון מוצר / תדמית מנצח

25 במאי 2020

עם או בלי בידוד חברתי ומגבלות שנכפו על העולם האישי והעסקי כולו, הצורך בסרטי תדמית, מכירות ושיווק מתגבר. אם תמונה שווה אלף מילים, סרטון מוצלח שווה הרבה יותר מאלף תמונות. ריכזנו עבורכם במיוחד לימים אלו – בהם הצורך בסרטוני הסבר, הטמעה, הדרכה ומכירות עולה -מספר עצות שימושיות, שיסייעו לכם בהכנת סרטון מותג/חברה מוצלח ללא תלות בסוגו.

סרט מוצר – שאלות שצריך לשאול את עצמנו לפני כתיבת התסריט והכנת הצילומים/גרפיקה לסרטון מוצר חדש: מה מטרת הסרטון? האם הוא אמור להגיע לצרכן הסופי ולשכנע אותו לרכוש (ואם כן, איפה, איך והרבה קריאות לפעולה), או לחנויות/משווקים שאותם צריך לשכנע בזמן הקצר תוך כדי צפייתם בסרטון, שהמוצר/חברה יספקו להם את כל מה שהם צריכים בתור מתווכים וזו בדרך כלל שאלה סביב נושא הכדאיות והביקוש.

סרט תדמית – בסרטוני תדמית, יש נסיון לייצר אווירה. אווירה יוקרתית או טבעית, מהירה או נינוחה , בהתאם לתדמית שרוצים לייצר. אולם כדאי לשים לב שבמיוחד בעסקים קטנים ובינוניים, יש נטייה לייצר תדמית שונה – גבוהה ויציבה כביכול הרבה יותר מזו שבמציאות. הפער בין התדמית והאווירה בסרטון למשרדי החברה, למנטליות העבודה של האנשים בה, של נראות המוצר ועיצוב עטיפתו, עלולים לייצר אכזבה. התאימו בין התדמיות השונות כפי שמשתקפות בערוצי חשיפה שונים כדי לחדד את המסר ולשמר אחידות.

סרט גיוס – בתהליך גיוס כספים עבור מיזמים שונים (הייטק או שלא), ניתנת תשומת לב מיוחדת לאנשים שעומדים מאחורי הרעיון/המוצר/הטכנולוגיה המוצעת. כמובן שהאחרונים חייבים להיות מתקדמים, יחודיים, מובנים ומושכים/גימקיים בשביל לגרות את המחשבות על הפוטנציאל הגלום. אולם משקיע מהדור המעודכן, לא ישים את כספו על רעיון טוב שאין מאחוריו את האנשים שנראה שיצליחו להופכו מרעיון (כמוהם יש רבים) למודל עסקי מצליח (כמוהם יש מעטים מאד). במקרים מסויימים, כדאי לשקול הכנת שני סרטונים או סרטון בעל שתי ‘מערכות’, האחד עוסק במוצר/מותג והייחוד שלו, השני מראה שיש במי להשקיע.

סרט הדרכה – כאשר עוסקים בהוראה והדרכה, יש נטייה להתעלם מהפלטפורמה בה חושפים מוצר/שירות. וידאו/אנימציה, מסוגלים לדמות עבור המוצר/מותג שלכם, פנטזיות מופלאות. תנועות וביצועים מפוברקים, זוויות צילום לא אפשריות, תוכן רב, מסרים מגוונים. אם נשמור את כל האפשרויות עד הגבול הבידיוני-לא הגיוני, נוכל לייצר בעזרת סרטון ההדרכה גם אלמנטים שיווקיים וגם תדמיתיים שיחזקו את המוצר/מותג. חשוב להקפיד על הנחיות ברורות, מתאימות למציאות בשטח ומציגות תהליכים כפי שהם אמורים לקרות בחיים האמיתיים.

טיפ כללי לסרטים שמטרתם….לשכנע!
סרט הוא סיפור מצולם. כדי לספר סיפור מוצלח, עליכם ‘לבנות’ במוחו של המאזין/צופה, תמונה שלמה, מקיפה ותומכת לרעיונות ולמסרים שאתם רוצים להעביר. אם הצופה לדוגמא יראה דמויות אנימציה מפזזות, זה לא יתחבר לו לשירות פירמיום שהוא אמור לקבל. אם הוא רואה אנשים בחליפות, הוא לא יקליק ויכנס לקנות מוצר במספר דולרים בודדים. כדי להבין מה הוא אותו עולם דמיוני שצריך להיווצר במוחו של הצופה, נתחו את קהל היעד, את סביבת הצריכה שלו, את התנהגותו סביב הצריכה הפוטנציאלית ואת מאוויו.

רוצים ‘לעשות את זה נכון’? העזרו במומחי התסריט, הפקה, צילום ועריכה שלנו, פנו אלינו עכשיו.

מילים מהבלוג

עבודות לדוגמא