איך עושים סרט פרסומת ליוטיוב? 5 מאפיינים להשקת סרטון פרסומת מושלם

29 ביולי 2019

סרטוני וידאו ברשת כבר מזמן הפכו לדבר שבשגרה. ניתן למצוא סרטונים טובים יותר וטובים פחות מכל תחום ומכל סקטור כשבאופן מובהק נראית עלייה מתמדת בצמיחה ובהתפתחות בתחום הפרסום במדיה הדיגיטלית. הנושא אף הופך עם השנים לדבר חם מבחינה מחקרית. לא מעט מחקרים שנעשו בשנים האחרונות, בדקו וקבעו באופן ברור כי הפופולאריות של פרסום בוידאו גדלה וצמחה פי כמה וכמה מכל פורמט אחר של פרסום אונליין.

כתוצאה מכך, הפך יוטיוב , אתר הסרטונים הכל כך נפוץ לפלטפורמה נהדרת לשיווק ופרסום. אין אחד מאיתנו שלא נתקל במודעות פרסומיות של (מבית גוגל) המופיעות חדשות לבקרים באותם סרטונים.

אז איך יוצרים סרטון מנצח ? כל סרטון פרסום או תדמית, חייב להעביר מסר בצורה מושכלת וממוקדת ולא פחות חשוב מכך, לייצר לצופה חוייה בלתי נשכחת. כזו שתגרום לו לצפות בסרטון שוב, לדבר עליו ולשתף אותו בכל הכח.

לצורך כך, ריכזנו עבורכם כמה טיפים חשובים והכרחיים ליצירת מודעות וידאו מוצלחות ביוטיוב עבורכם או עבור העסק שלכם:

  1. להיות מפתיע ומקורי. לא קשה לטבוע או ללכת לאיבוד בים סוער וגדוש בסרטונים. אחד הסרטונים הנצפים ביותר ב2015, הוא של ארגון ללא מטרות רווח ששם לעצמו לדגל להעלות למודעות עניין השיוויון מבחינה מינית, מגדרית, דתית, לאומית וגזעית. לצורך כך, השתמשו בסרטון בזוג שלדים שמתקרבים האחד לשני ומפגין חום ואהבה הדדית. הסרטון שהוקרן על מקרן גדול לעיני צופים רבים, מקבל את הטוויסט שלו כשמבעד למקרן, מאחורי השלדים למעשה, מגיחות בכל פעם 2 דמויות המפגינות את אותה קרבה האחת לשנייה. פעם יצאו להן בהפתעה זוג לסביות, בפעם אחרת היו אלה זוג מעורב של אישה אפרו-אמריקאית וגבר עם חזות אסיאתית וכן הלאה. כשלצד כל זוג כזה, הוצג משפט מנצח מתאים כמו ‘ לאהבה אין תווית’. האנשים שצפו בסרטון ברחוב על פני המקרן, נראו קודם כל מופתעים מאוד מאחר ולא צפו שמאחורי המקרן יסתתרו דמויות אחרות ובכל סשן, היו אלה דמויות אחרות לגמרי מאלה שקדמו להן. ולאחר ההפתעה והציפייה לעוד, גם נכנס כאן אלמנט האמפתיה והחמלה. כל זאת יחדיו העבירו נהדר את המסר.
  2. לעשות שימוש מושכל ברגש. מודעות שסוחפות אותנו רגשית הן לעתים קרובות ערובה להצלחה. קל וחומר כשמדובר במודעות וידאו, בהן ניתן לשלב אלמנטים חושיים שונים -ויזואלייים, קוליים ועוד. בסרטון של רשת סופרים גרמנית – לכאורה עוד מקום סטנדרטי המוכר מוצרי צריכה שונים, לקחו את העניין כמה צעדים קדימה. בסרטון המלווה במוזיקה מרגשת, קצת עצובה ובעלת טקסט תואם, נראה קשיש ערירי מקבל הודיות בזו אחר זו מבני משפחתו על כך שלא יוכלו להגיע אליו לסעודת חג המולד. אחכ בזה אחר זה, ניתן לראות איך כל אחד מבני המשפחה ‘נתפס’ כל אחד במחוזות חייו עם הידיעה שאביהם או סבם האהוב נפטר. כשממהרים בני המשפחה לבית המנוח לכאורה, הוא לפתע מגיח אליהם חי וקיים, למראה פניהם המופתעות מאושר ומשמחה. אותה רשת סופרמרקטים הצליחה להכניס עצמה לתודעה ובגדול על ידי בניית סיפור מרגש שנחרט לכולם בזיכרון וגורם לכולם להזדהות איתו.
  3. להציף מודעות לסוגייה או בעייה קונקרטית הרלוונטית לעסק שלכם ולהציג דרכים לפתרון בצורה שתגרום לצופים להיות אקטיביים ותניע אותם לפעולה. מותג מוצרים נשי בשם like a girl, המקדם העצמה נשית, העלה סרטון שהפך חיש קל לויראלי מאוד. בסרטון מוצגת קודם כל שאלה האם אנחנו נוהגים להגביל נשים? ולאחריה נשאלו נשים שונות על כך. בתחילה נשאלה ילדה האם אי פעם אמרו לה שישנן פעילויות שאינן מתאימות לה בשל היותה בת. כך הציפו את העניין המגדרי כבר בפתיח כשבהמשך רואיינו על כך עוד נשים רבות, הרבה מהן צעירות בגיל ההתבגרות. נתון סטטיסטי חשוב שבא לספר את הסיפור נכתב על המסך במשפט אחד: 72 אחוז מהבנות מרגישות שהחברה מגבילה אותן. לאחר מכן מופיע הכיתוב עם המילה ‘שינוי’ כשבעצם זוהי סוג של קריאה לפעולה – התגייסות למען המין הנשי ובפרט בגילאים הצעירים. אותן ילדות ונערות מתבקשות לכתוב את חוסר הבטחון שלהן על גבי קופסאות קרטון מה שעוד יותר העצים וחידד את המסר וגרם למיליוני אנשים ברחבי העולם לצפות בסרטון, להזדהות עימו וכמובן גם לשתף אותו.
  4. נוסטלגיה כערך עליון. העלאת זכרונות מהעבר והשוואת תקופה מהעבר לימינו אנו, יכולה להציף רגשות עזים מהצופים. סרטון שעשוי היטב יכול לסחוט רגשות ואף דמעות, לא רק מאנשים שזוכרים את אותה תקופה המוצגת עוד מימי חייהם אלא גם מבני הדור הצעיר שזכו לטעום מאותה תקופה רק דרך תמונות וסיפורים. בסרטון של oxi clean, מוצגות שתי נשים העוסקות בעבודות בית וניקיון. בצד אחד של המסך , אישה בשנות ה50- או ה-60 לחייה, מנקה ומסדרת כשהתקופה היא שנות ה-60 של המאה הקודמת. בצד השני של המסך, הבת של אותה אישה, עושה למעשה את אותן פעולות, אך עם אביזרים ומיכשור תואם לתקופה בה אנו חיים היום. פיצול המסך לשניים ממחיש היטב את השינויים שחלו בפעולות ניקיון ועבודות הבית עם השנים. הצגת טלפון חוגה ישן לעומת טלפון חכם שצמוד אלינו ולא מוצב נייח, בצורה שמגבילה אותנו בזמן שאנחנו מנקים, מעביר היטב את הרעיון שמאחורי הסרטון של תראו כמה התקדמנו לאורך השנים. בנוסף מראה ויזאולי של דברים של פעם כמו אותו טלפון חוגה או מקלט טלוויזיה ישן, מעוררים געגועים חזקים לפעם ועבור הדור הצעיר הרבה סקרנות.

אז מה למדנו כאן? שמעבר לתקציבי ענק ושימוש באנשי מדיה מפורסמים, היכולת לספר את הסיפור שלך בצורה מעניינת וסוחפת, כך שתתבלט, היא זו שעושה לרוב את כל ההבדל. ריתוק הקהל אליכם באמצעות מודעות יוטיוב הוא מלאכה מאוד מאתגרת. כשהוא נעשה בצורה נכונה תוך שימוש בין היתר בטיפים הנ”ל, הוא גם הופך למשהו מאוד מתגמל, מכל הבחינות.

אתם חייבים לעורר רגש, צורך, תנועה בסרטון הפרסום שלכם – נוכל לסייע. דברו איתנו >>

מילים מהבלוג

סרטונים לדוגמא