משווקים B2B ? אל תעשו גם אתם את הטעות הזו בהפקת סרט תדמית

3 ביולי 2018

א’ קיבל משימה מסמנכ”ל הכספים של החברה: למצוא את התוכנה שתעשה להם סדר בכל תהליכי התקשורת וההתנהלות מול מאות הספקים השונים שהם מפעילים בכל חודש.

א’ נכנס לאתרי אינטרנט של ספקי תוכנה פוטנציאליים מכל העולם והחל לאסוף לינקים לסרטי תדמית שהסבירו אותם  ואת התוכנה הייעודית שלהם.  סרטי התדמית שלהם נתנו לו תחושה טובה, הם נראו פשוטים, שנונים ונוחים, ואפילו העלו לו חיוך על הפנים.

א’ נכנס לפגישה עם הסמנכ”ל בתאריך שנקבע ומיד החלה הפרזנטציה. בזה אחר זה הוא הראה את סרטי המוצר של התוכנות הפוטנציאליות לסמנכ”ל, בכדי שזה יוכל להתרשם ולקבל החלטה עם מי להיפגש. לאט לאט א’ הבין שעשה את טעות חייו.

האווירה הנעימה שהסרטים העבירו והתחושה הטובה שהייתה לו, השתנו לפתע בהבנה כי אין שם בעצם כלום.  לא תועלות, לא תובנות, לא תשובות לשאלות בוערות, לא פתרונות לאתגרים, לא מענה אמתי לצרכים ולא כלום חוץ מתחושה טובה קלילה ונעימה, טקסט שנון וכמה דמויות אנרגטיות שזזות על המסך ומעלות חיוך על הפנים. כשהסמנכ”ל הביט בו במבט עם סימן שאלה גדול, א’ הבין שמניותיו במקום העבודה שלו בצניחה חדה.

ואז דווקא בסרט שהכי פחות חיבב, כי לא צחק בו הרבה והוא לא היה נראה לו שנון במיוחד, הוא גילה את הסמנכ”ל מגלה עניין ומתחיל לחשוב. הסרט דיבר אליו עסקית, הוא דיבר על הכאבים העסקיים שיש לו במערך הכספים הקיים ומצא לו את הפתרון לכל אחד מהם. הוא הראה לו כי יש מחשבה אמתית מאחורי המוצר ולא רק גימיק או חיוך סתמי, הוא ראה איך הוא מתממשק עם התשתיות שלו ונראה לו שדרך הפעולה שלו תביא לו החזר השקעה הגיוני.
וגם אם זה לא יהיה הכי פשוט להטמעה, עדיין יהיו לו פתרונות וספק תוכנה שמרגיש רציני, שמבין אותו ואת השפה המקצועית שלו. ספק תוכנה שאפשר לסמוך עליו ולא אחד קליל ומגניב שמחר יתעופף עם הרוח ויעלם.  הסמנכ”ל בחר להתקדם עם ספק התוכנה הזה לפגישה.

א’ יצא מהפרזנטציה , הרגיש בר מזל  והפנים קצת יותר שזה עסק, זו חברה, אנחנו מחפשים מוצר עם עומק שייתן לנו פתרונות אמתיים לבעיות ולאתגרים ולא רק פתרונות תחושתיים רגעיים כמו  תחושת אושר ועולם מושלם כמו בפרסומות בטלוויזיה.

חוכמת עשיית סרטים ל b2b  לעומת שיווק בסרטים לאדם פרטי, היא להבין את עומק העסק של הלקוח הפוטנציאלי שלך, את השפה העסקית שהוא מדבר, את הכאבים  העסקיים/ הבעיות שאנחנו צריכים לעזור לו לפתור, את רחשי השוק שהוא רוצה להוביל ואת המכלול העסקי שבו הוא פועל ולתת לו טיעונים ותיאורים שיביאו אותו להבין ולדעת ולא רק להרגיש או לחייך ופשוט חייבים לזכור תמיד: הצורה שבה תחליטו לקנות כאדם פרטי היא בטח לא אותה הצורה שבה תקנו כמנהלי או כבעלי עסק.
אנחנו לא נבזבז פה זמן יקר רק בשביל חיוכים יפים ותחושות טובות. הם צריכים להיות ערך מוסף, אך אסור בשום אופן שיהיו פה העיקר.

רוצים לעשות סרט תדמית מוצר שיתאים לקהל היעד שלכם בלי ליפול במלכודות? בואו נדבר

מילים מהבלוג