6 טעויות נפוצות בהכנת סרט תדמית / מכירות ושיווק שאתם חייבים להימנע מהן

25 באוגוסט 2019

יצירת וידאו יכולה להיות משימה לא פשוטה מלאה הפתעות תקציביות  אם לא נערכים אליה בהתאם. יש טעויות רבות שיעשו לאורך הדרך אך מרבות מהן אפשר ורצוי מאוד להימנע בשלב של ה’פרה פרודקשיין’ – השלב שבו נערכים לביצוע. אל תתנו לטעויות להפחיד אתכם יותר מדי, מספר לא מבוטל של טכניקות – צילום, עריכה, עיבוד והפקה – התגלו בטעות. אבל המטרה שלנו כאן היא למנוע את ההפתעות שעל מנת לתקנן תידרשו לצאת לימי צילום נוספים או לכל מיני הפתעות לא צפויות שיעלו לכם הרבה זמן, תסכול וכסף. 

כדי לחסוך לכם זמן ואנרגיה, ריכזנו עבורכם את שש הנקודות החשובות ביותר כדי להימנע מהטעויות הנפוצות ביותר בהכנת סרט וידאו מקצועי:

  1. אודיו ברמה ירודה / לא אחיד. הסאונד שמלווה את הסירטון צריך להיות ברור, אחיד ויציב. בטיימליין של הסירטון החדש שלכם, יש בדר”כ 1-3 מקטעי סאונד. יש לשים לב שהמוזיקה לא ‘עולה’ על עוצמת הקריינות ו/או משתלבת בתזמון מושלם איתה. טיפ למקצוענים: עיצמו עיניים והקשיבו. אם הסאונד המלווה של הסירטון חורק, לא משנה כמה טוב הצד הויזואלי ויש לתקן את העיוותים.
  2. ג’אמפ-קאט היא טכניקת קידום עלילת הסיפור המצולם, בסיסית ועם זאת הנפוצה ביותר. היא קלה ליישום ומשתמשים בה בחומרים מצולמים בשיטת ‘וואן שוט’ שמהם נחתכים קטעים שמובילים את הצופה בין סצינות עם הקשר ברור בינהן. כדי לעורר את העניין של הצופים, כדאי לנסות ולהשתמש בטכניקות קידום עלילה נוספות, מעבר לזווית מקבילה וכד’.
  3. מעבר לא מושלם – טעות נפוצה בעריכה, המשאירה את הצופה ולו לרגע המום מול מסך ריק. זה קורה כאשר יש חיבור בין שני מקטעים והמקטע הראשון קצר ומסתיים לפני תחילת המעברון בינהם. טעות כזו עלולה להוציא את הצופה מהמסלול הריגשי הרצוי.
  4. קצב המוזיקה – כבר יצא לכם לראות סירטונים שמהירות המוזיקה הנלווית לא התאימה לקצב האירועים בסרטון? חוסר ההתאמה הזה עלול לשבש את היכולת ליצור הזדהות אצל הצופים. בתהליך הפוסט פרודקשיין כדאי למפות מראש ‘סצינות’ ומקצב/סגנון/סוג מוזיקה מתאימה.
  5. עבודת עיצוב בסיסית – באחריות מעצב, בכל פלטפורמה, כך גם בעולמות סירטוני התדמית והשיווק, לדאוג לפונט אחיד, סכמת צבעים מוגדרת וסגנון כתיבה שחוזר על עצמו. כל אלו צריכים להתאים לשפת העיצוב של המותג/מוצר/חברה.
  6. חשיפת מידע מיותר – טעות נפוצה שגורמת למידע פרטי/אישי לדלוף דרך צילומי מסך המופיעים סירטון. לרוב, לא מדובר על ‘פרצות אבטחה’ אמיתיות וסכנה ממשית לפרטים אישיים של משתמשים, אך הסירטון יכול לקבל תשומת לב מיוחדת אם לדוגמא נשתמש בעירפול חלקים וטישטוש מכוון.

הטעויות הנל שייכות לעורכי וידאו מתחילים. אנחנו בחברת ההפקה Filmsforachange מנוסים במאות סירטוני תדמית, שיווק ומכירות, שעות של עריכה, צילום וישיבות פוסט-פרודקשיין כדי להביא לייעול ומיקסום היכולת של הסירטון שלכם להעביר את המסר לקהל היעד. מטרת סרטי המכירה, שיווק, תדמית וגיוס משקיעים שאנו עורכים היא בדרך כלל לספר סיפור ייחודי של המותג/מוצר שלכם, בהתאם לקהל היעד, התעשייה בה אתם עוסקים והפלטפורמה בה מיועד הסרטון להופיע.

צרו איתנו קשר ונעבוד יחד בדרך מקצועית ויעילה להכנת סרטון מושלם עבורכם.

עוד מהבלוג שלנו

עבודות שלנו לדוגמא