סרטי תדמית לחברות – נערכים להפקת סרט תדמית לחברה ב 5 צעדים

15 באפריל 2019

רבות נוכל לספר ולתאר אודות העבודה של חברת הפקות/סטודיו להפקת סרטי תדמית לחברות מצידם של אנשי המקצוע – המפיק, העורך, הגרפיקאים ואנשי הוידאו/סאונד/אנימציה/תלת מימד – המעורבים בהכנת סרט תדמית לחברות ומותגים. בחרנו הפעם להציג מכיוון צרכני הסרטים מספר עצות ונקודות מהותיות לחשיבה, שיסייעו לכם כחברה/ארגון/עסק פעיל, להיערך ולכוון לסרט תדמית מושלם עבורכם.

סרטי תדמית לחברות – סוגים וקהלי יעד

סרטי תדמית לחברות הם שם כולל לסוגי סרטי תדמית עסקיים שונים ומגוונים, החל סרטוני תדמית לגיוס משקיעים, דרך סרטי תדמית להצגת יכולות עתידיות או פריצת דרך עם מוצר קיים, העברת מסרים של עוצמה עסקית, חיזוק תדמית בפני משקיעים קיימים ו/או שותפים עסקים ומטרות משניות נוספות, שהמשותף להן – הצורך להעביר בזמן קצר, ברור ומשפיע, את מיטב המסרים אודות המותג/מוצר/שירות שלכם.

כאשר חברה מתכנסת להגדרת קהל היעד שלה, היא עושה זאת לרוב על פי המסר וצורת העברתו. בעולמם של סרטי התדמית, יש לנו אפשרות להגיע כמעט לכל סוג של קהל יעד, כאשר גם מחסומי שפה נשברים בזכות ויזואליזציה של מוסכמות והתנהגויות, מבלי לתת הרבה הסברים.

5 צעדים בסיסיים  להכנת סרטי תדמית לחברות

מבלי להיכנס למשמעות הפוליטית ובחירת צד על המפה, נזכיר את שיטת ‘חמשת המ”מים’ של זאב ז’בוטינסקי שתיארו מצב אידיאלי בו המדינה דואגת לאזרחיה (מזון, מעון, מלבוש, מורה ומרפא) המבוססת על חמשת המ”מים של תהליכי תחקור ואיסוף מידע שנועדו לוודא הפקת תמונת מצב ‘מושלמת’ –  מי (מעורב)? מה (קרה)? מתי (זה קרה)? מקום (היכן זה קרה)? מדוע (זה קרה)?

בעזרת חמשת המ”מים של עולם הכנת סרטי תדמית לחברות, תוכלו כלקוחות ומשתמשי הסרטים, להתכונן להכנת הסרט המושלם עבורכם:

– מה (רוצים להראות)?

– מי (אמור לראות)?

– מתי (ביחס לשלבי חיי המוצר/מותג הסרטון נחשף)?

– מקום (או פלטפורמת הצפייה)?  

– מה (אנחנו רוצים שירגיש/יעשה הצופה)?

ה’מם’ הראשון, מאפיין עבור צרכני סרטי תדמית לחברות את המסרים השיווקים, היתרונות והיכולות שנדרש לדעתם להראות בסירטון אודות אותו מוצר/שירות/מותג.

ה’מם’ השני, מגדיר את קהל היעד. למרות שבימנו, מהירות הגלישה, הזמינות מכף היד והפלטפורמות הרבות שמאפשרות חשיפה סרטי תדמית של חברות רק הולכות ומתרבות/משתכללות, עדיין קיימת חשיבות גדולה להגדיר את קהל היעד. בעזרת הגדרת קהל היעד, יהיה לנו קל יותר לאפשר למפיקים לדייק  את האווירה, רמת הצבעוניות אופי הצילום וסוג הסאונד הנלווה.

ה’מם’ השלישי, חשוב להבנת רמת ההדמייה של המוצר/שירות. אפליקציה פעילה שעושים לה סרט תדמית לדוגמא, תיחשף במלואה ועל שלל יתרונותיה בסרט תדמית. לעומת זאת, בסרט תדמית לחברה שמנסה לגייס כסף לאבטיפוס של מוצר, תוכנה או אפליקציה, תהיה האדרה ורמיזה ליכולות מתקדמות שאת חלקן הסרט יצטרך לדמות ולא מעט, על ידי גירוי הדימיון להשלמת פרטים שלא מופיעים וגם לא קיימים עדיין במציאות.

ה’מם’ הרביעי, שהופך מתקדם עם התקדמות הטכנולוגיה הרשתית/ממוחשבת סביבנו, מנחה אותנו באיזו צורה המוצר/מותג שלנו צריך לבלוט. סרטונים על פלטפורמת יוטיוב לדוגמא, יכולים להיחשף לקהל תוך כדי גלישה בגוגל, בתוך אפליקציות, כקישור מפייסבוק, במסך זעיר או על טלויזיה חכמה. עלינו לקחת בחשבון שהקהל שלנו, צריך בכל אחת מהאפשרויות לקבל חוויה טובה. סרט תדמית שמבוסס על סאונד ואינו נראה טוב בלעדיו, לא יתאים לדוגמא בהכרח להפצה בפייסבוק – שם רוב הסירטונים מוצגים תחילה כשהם מושתקים, או בכנסים ותערוכות מקצועיות שם הם מושתקים תמיד.

ה’מם’ החמישי – קובע את השלב הבא שאחרי צפייה בסירטון. לקהל משקיעים נירצה לייצר תחושות של ‘ואוו’, של ‘רעיון מוצלח’, של ‘מריח כמו השקעה בטוחה’ ו/או ‘יש מולי אנשים שאפשר לסמוך עליהם’. סרט תדמית לחברות שמייצר את התחושות האלו אצל הצופה, מניע לפעולה ומסייע בהשגת יעדים עסקיים.

רוצים להיות בטוחים שחמשת הממ”ים שלכם מוגדרים נכון? התייעצו איתנו ויחד נתחיל בתהליך מהיר ויעיל של הכנת סרט תדמית לחברה שלכם >>

פוסטים נוספים מהבלוג

מתוך תיק העבודות שלנו